Huawei - Hur man får full kontroll över växelriktaren om installatören inte är tillgänglig?

Ändrad den Wed, 07 Feb 2024 vid 08:24 AM

MAIN

Den här artikeln beskriver hur ägaren kan få full kontroll över växelriktaren om installatören inte är tillgänglig.

 

Installatören inte tillgänglig och ägaren har fortfarande ett FusionSolar-ägar konto:

  1. Ägaren hittar en ny installatör. Webbplatsen https://solar.huawei.com/en/partners/map?type=installer kan hjälpa ägaren att hitta en närliggande installatör.

  2. Ägaren avlänkar eller tar bort enheten från den aktuella anläggningen med ägarkontot.
    • Logga in på FusionSolar-appen med ägarkontot.
    • Gå till Me> Plant Management och klicka sedan på anläggningen, välj Lägg till enhet, klicka sedan på raderingsikonen bakom enheten och avlänka eller ta bort enheten.
  3. Ägaren tar bort ägarkontot.
    • Logga in på FusionSolar-appen med ägarkontot.
    • Klicka på Me> Inställningar> Kontoavlägsnande, och läs sedan notisen, godkänn den och ta bort kontot.
  4. Ny installatör driftsätter enheten och skapar en annan anläggning och ägarkonto.

Installatören inte tillgänglig och ägaren har inte FusionSolar-ägarkonto

  1. Ägaren hittar en ny installatör, webbplatsen https://solar.huawei.com/en/partners/map?type=installer kan hjälpa ägaren att hitta en närliggande installatör.

  2. Ägaren skickar begäran till eu_inverter_support@huawei.com med ett av bevisen nedan som visar att han / hon äger enheten.
    • Fakturan för omvandlaren och bilden med enhetens SN.

    • Logga in på omvandlaren lokalt och ta en skärmbild med enhetens SN

  3. Huawei hjälper till att ta bort enheten från den aktuella anläggningen.

  4. Ny installatör driftsätter enheten och skapar en annan anläggning och ägarkonto.    

Mer information finns i den bifogade PDF:en!

Denna information kommer från Photomate.






Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov