Support hos Senergias leverantörer

Modified on Fri, 22 Nov, 2024 at 10:45 AM

Support hos Senergias leverantörer

Vi värdesätter våra kunder högt och vill säkerställa att ni får den bästa möjliga supporten. För teknisk support och specifika produktfrågor rekommenderar vi att ni kontaktar våra kunniga leverantörer direkt. De har den expertis som krävs för att hjälpa er på bästa sätt.

Om ni har allmänna frågor, feedback eller behöver ytterligare assistans, tveka inte att kontakta oss direkt. Den effektivaste vägen att nå oss är via e-post. Om ni vet att ni behöver besöka oss för direktsupport, vänligen maila oss i förväg för att boka en tid.


INNEHÅLLSFÖRTECKNING



Kontaktväg till Senergia:

Datablad och manualer finns uppladdade under alla artiklar på https://b2b.senergia.se/. I produkternas manualer finns de vanligaste felsökningsstegen och förklaring på olika felkoder.



Se följande sidor för kontaktvägar till våra leverantörer.



Växelriktare och batterier


Huawei (Photomate)

Innan ni kontaktar Photomate om support finns det några steg ni själva kan felsöka. Guide för felsökning och kontakt till Photomate finns här!



Pixii

 

SAJ

För snabbast support, ha med följande information i mail:

Fault Date and Time:
 Exempel: hände vid 14:00 22/9-2023

Projekt/Kund/Serienummer på produkt:
 Exempel: Villavägen 22, Mitt företag, SN på produkt: H2SXXXXXXXXXXX (Device SN)

Kontaktuppgifter för SAJ att återkoppla:
 Återkom till min mail, eller mitt telefonnummer/whatsapp. 

Felbeskrivning/gärna bilder/videos
 Exempel: Lampan lyser rött// får inte kontakt m batteri/ error kod E049, se bifogad bild/video.




Growatt




Ferroamp

Skapa ett ärende via Ferroamps portal: https://support.ferroamp.com/sv-SE/support/tickets/new 

Frågor och svar på många frågor hittas direkt här: https://ferroamp.com/anvandarguide/ 




Fronius

Hemsida och Fronius Solar.SOS: Hittar ni här!




Lumen Radio

Installationsguide: https://www.youtube.com/watch?v=5DKygxhheWA
För support på Lumen Radio, vänligen kontakta [email protected] efter att följande 3 steg har dubbelkollats. Bifoga svar på följande när ni kontaktar oss: 

  1. Har du lyckats para enheterna eller har de aldrig varit ihopkopplade?
     Om du har kopplat ihop dem, har du lyckats hitta smartmätaren i din växelriktare?
  1. Har du möjlighet att dela med dig med information om siten? T.ex. en bild där distansen tydligt framgår eller ännu bättre, den faktiska adressen? Det går att mäta sträcka i både Eniro kartor och Google Maps. Även bilden på våra enheter på site hjälper mycket. T.ex. kommer det inte funka om våra enheter sitter inuti elskåp av metall.
  1. Har du laddat ned appen W-Modbus (finns till både Android och iOS)? I appen kan du se den trådlösa installationen och se hur bra signalstyrkan är under “Network map”. Tryck på noden för att se att modbus kommunikationen med smart mätaren funkar. Ta gärna en skärmdump så har vi bästa förutsättning att hjälpa dig.






Elbilsladdning


Wallbox




Charge Amps






Montagematerial


Weland




Nordmount


 Van Der Valk

Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select at least one of the reasons
CAPTCHA verification is required.

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article